nedeľa 7. novembra 2010

Zariaďovanie kancelárie, vlastnoručne či s pomocou profesionálov?

Na Slovensku sa nepodniká najľahšie, svoje o tom vie mnoho začínajúcich firiem. Aj napriek tomu existujú snahy podporiť malých a stredných podnikateľov a zlepšiť podmienky pre začínajúce firmy. Mladí a snaživí ľudia s originálnymi podnikateľskými plánmi sa hneď na začiatku musia postaviť mnohým problémov. Jedným z nich je ak kancelária, ktorú treba samozrejme zariadiť.

Predajní nábytku je v dnešnej dobe dostatok. S popularitou internetu prišli aj mnohé internetové obchody s ešte širšou ponukou nábytku, vybavenia kancelárií a skladov a doplnkového tovaru. Kancelársky nábytok, jeho dostupnosť a ponuka by problém nebol. Čo je však trošku zložitejšie je jeho výber a zosúladenie priestorových možností kancelárskych priestorov s efektívnosťou a užítkovosťou. Je treba si určiť priority hneď na začiatku. Pretože podľa nich sa potom bude vyvýjať aj výber vhodného nábytoku a jeho rozloženie v priestore.

Je totiž to rozdieľ, či máte kanceláriu o rozmeroch 20m2 pre tím účtovníčok, ktoré priestoru budú potrebovať menej ako keby ste tam chceli umiestniť pracovnú skupinu kreatívcov, ktorých práca v oklieštenom priestory by mohla utrpieť na kvalite. Taktiež je potrebné rátať s orientáciou kancelárie, umiestnením okien, dverí a ďalších súčastí kancelárskych priestorov ako napríklad radiátor, klimatizácia a podobne.

Všetky tieto elementy spolu vytvárajú určitý set pravidieľ, podľa ktorých by sa mal výber vhodného kancelárskeho nábytku riadiť. Ak je v priestore veľa rušivých elementov, priečok a otvorov, pravdepodobne sa budete musieť uspokojiť so skromnejším vybavením, menšími stolmi a rozdeleným úložným priestorom, inak by sa mohlo stať, že z kancelárie spravíte „kazajku“ pre svojich zamestnancov, čo by sa neskôr určite prejavilo na efektivite ich práce.

Dôležitá je tiež orientácia pracovných stolov a ich vzájomné prepojenie s priestorom. Niektoré profesie si totiž vyžadujú väčšiu izoláciu pri práci, iným sa hodí atmosféra „open space“. Pamätajte však, že žiadny zamestnanec sa nebude cítiť príjemne, ak mu bude za chrbtom sedieť jeho kolega alebo sa bude celý čas musieť pozerať do očí šéfovi oproti.

Otázkou teda ostáva, či ste schopný zariadiť svoju kanceláriu tak, aby vyhovovala čo najväčšiemu počtu zamestnancov a cítili sa v nej príjemne, alebo túto prácu zveríte do rúk profesionálom? Takáto, na prvý pohľad zbytočná investícia, však môže ovplyvniť vaše ďalšie podnikanie a jeho budúcnosť, tak si dobre zvážte plusy a mínusy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára