streda 10. novembra 2010

Na čom v kancelárii záleží najviac?

Možno stojí pred Vami neľahká otázka zariaďovania kancelárie, alebo sa vaše firma sťahuje a vy budete mať na starosti reorganizáciu kancelárskych priestorov a ich prípadné zveľadenie. Či už patríte do prvej, druhej alebo úplne inej skupiny, zariaďovaniu kancelárie by ste mali venovať určite veľa pozornosti.

Zariadiť kanceláriu totiž nie je žiadny problém, zariadiť ju účelovo, vhodne a hlavne tak,a by sa v nej zamestnanci cítili príjemne a podporovala ich pracovné nasadenie a výkony je už ťažšie. Človek si veľakrát neuvedomuje, že kancelária bude jeho druhým domovom. Vo väčšine prípadov tam zamestnanci strávia okolo 8 hodín denne, 40 hodín týždenne, čo predstavuje takmer 25% celkového času v týždni. A toto číslo už nie je zanedbateľné, keď si uvedomíte, že približne ďalších 25% času spíte.

Dôležitosť kancelárie a hlavne jej vybavenia a prostredia už dávnejšie pochopili rôzne, hlavne väčšie firmy. Ako príklad by sme si mohli uviesť Google, kde majú zamestnanci kancelárske priestory zariadené v rôznych farebných variáciách, je tam veľa voľného priestoru, oddychových a hracích zón a stoly zamestnancov sú vyzdobené rôznymi osobnými predmetmi, teda všetko je zariadené v uvoľnenej, priam až hravej atmosfére. Google totiž vie, že pokiaľ sa jeho zamestnanci cítia na pracovisku dobre, prenesie sa to do ich kreativity a výkonu.

Jedným z kľúčových prvkov kancelárskeho vybavenia sú kancelárske stoličky. Samozrejme, že aj stoly, či dobré osvetlenie sú dôležité, ale kvalita kancelárskych stoličiek súvisí priamo so zdravím a pracovnou pohodou zamestnancov. Ak máte v robote nekvalitné stoličky, držanie teľa počas práce a poloha chrbtice, to všetko sa dokáže na vašom zdraví prejaviť už v priebehu niekoľkých týždňov, nehovoriac o doživotných následkoch pri vyslovene „sedacích“ zamestnaniach.

Preto ak máte obmedzený rozpočet na zariadenie kancelárie, na stoličkách pre seba a svojich zamestnancov určite nešetrite. Pohoda a dobrý zdravotný stav sa vám vráti niekoľkonásobne späť. Hlavne keď si spočítate celkové náklady firmy na rôzne iné výdavky a cenový rozdieľ medzi obyčajnými a kvalitnejšími kancelárskymi stoličkami, určite si uvedomíte, že to bude dobrá a z dlhodobého hľadiska rozumná investícia. V konečnom dôsledku, takýmto spôsobom sa oddeľujú kvalitné spoločnosti od tých priemerných, zaujímajú sa o svojich zamestnancov nie len z pracovného ale aj zdravotného a psychického hľadiska, do ktorej skupiny patríte vy?

Lacný nábytok

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára